March 26, 2012

Gadget yang menyusahkan!

Hai. Malam-malam yang agak warm dan malas ni, sekali lagi aku mula menaip. Setelah hampir lama tak mengupdatekan diri dengan cerita-cerita kehidupan.. akhirnya. nak taip lah ni!

Seperti biasalah. Nak story pun entri tu mesti kena ada kait-mengait.. kan? Hmm.. sebenarnya aku dah kira agak jenuh dan fed-up nk beli gadget lagi. Setelah kegagalan sebanyak dua kali *macam banyak sangat* membeli gadget yang aku alami. Semuanya hancur musnah!


1- Beli handphone baru! Jenama XxX *nama tpksa dirahsiakan atas sebab2 keselamatan*
Ingatkan bila dah beli Mr Alex II ni kehidupan lebih damai dan sejahtera la gamaknya. tapi silap sangatlah! Maklumlah orang tak berpengalaman beli gadget.. inilah akibatnya. Rosak. rosak.. rosak lagi dan terus rosak. First time sebab suddenly asyik off. On. Off. On. Off. Tak sampai dua hari guna! Rasa macam nak cabut then pasang balik semula aje phone tu gne servis sendiri. tapi tkt jd mcm tikus baiki labu pulak kang. Nasib baek ada warranty. Hantarlah kat kedai dia. Nak hantar.. jauh jugaklah dia *Mr Alex II* terpaksa travel. Ampang. Second time pulak, dia tiba2 off lampu screen. Puas kutekan2 takde juga terjumpa suis on kembali. Maka, hantar lagilah ke tempat asal dia. Dah berapa kali dah. Kesian dia. Selalu outstation.

2- Beli Mr Alex lah pulakk! *My hubby lappy*
Kali pertama beli dia. baru mula nak rasa perasaan bersama. Dah off jugak. puncanya *terpaksa dirahsiakan* :D formatlah balik. Hilang semua photoshop dll. Nangis dalam 2 bulan jugaklah. Buat assignment pinjam lappy kawan. Curang sekejap. 

Anyway; akak aku selalu cakap.. yang aku ni tak ada jodoh dengan gadget. Asyik rosak je keje diorang. Menerbangkan duit2 aku yang sudah sedia ada tiada dan semakin tiada ni. tapi, kalau benda nak jadi.. nak buat macam mana. takkan nak larikan diri. Kan? Paling tak pun kita tidur dalam beberapa jam, then bangun and selesaikan baliklah problem tu. Apa susah! Tak ada apa yang smooth kat dunia Allah S.W.T ni. Semuanya dugaan dan cabaran dalam melatih diri kita menjadi seorang yang lebih matang dan pemikir tentang hikmah di sebaliknya. Kerja rumah entrepreneurship tak siap lagi. Macam mana ni? Esok ada presentation yang sukar, example yang memeningkan dan survey yang belum berhantar. Biarlah lalang * namanya terpaksa dirahsiakan* yang selesaikan hal 2 di hadapan tu. Mgkin aku akan mencelah pada saat2 kritikal; bila dia clueless. Ada chance dapat markah lebih dari lect.  :D ok.
Salam ukhwah. Syukran Jazilan.

1 comment: